امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

پيام تسليت رهبر كبير انقلاب اسلامي در پي ارتحال آيت الله هاشمي رفسنجاني

یکشنبه, 19 دی 1395 14:07 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

 

بسم الله ارحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

با دريغ و تأسف درگذشت ناگهاني رفيق ديرين و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامي و همكار نزديك سالهاي متمادي در عهد جمهوري اسلامي جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ اكبر هاشمي رفسنجاني را دريافت كردم.

فقدان همرزم و همگامي كه سابقه همكاري و آغاز همدلي و همكاري با وي به پنجاه و نه سال تمام مي رسد سخت و جانكاه است. چه دشواريها و تنگناها كه در اين دها سال بر ما گذشت  و چه همفكريها و همدليها كه در برهه هاي زيادي ما را با يكديگر در راهي مشترك به تلاش و تحمل و خطرپزيري كشانيد.

هوش وافر و صميميت كم نظير او در آن سالها، تكيه گاه مطمئني براي همه كساني كه با وي همكار بودند به ويژه براي اينجانب به شمار مي آيد. اختلاف نظر ها و اجتهادهاي متفاوت در برهه هائي از اين دوران طولاني هرگز نتوانست پيوند رفاقتي را كه سرآغاز آن در بين الحرمين كربلاي معلي بود به كلي بگسلد و وسوسه ي خناساني كه در سالهاي اخير با شدت و جديت در پي بهره برداري از اين تفاوت هاي نظري بودند، نتوانست در محبت  شخصي عميق او نسبت به اين حقير خلل وارد كند.

او نمونه ي كم نظيري از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهي و از رنج ديدگان اين راه پرخطر و پر افتخار بود.سالها تحمل زندان و تحمل شكنجه هاي ساواكم و مقاوت در برابر اين همه و آن گاه مسئوليت هاي خطير دفاع مقدس و رياست مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان و غيره، برگ هاي درخشان زندگي پر فرازو نشيب اين مبارز قديمي است.

با فقدان هاشمي اينجانب هيچ شخصيت ديگري را نمي شناسم كه تجربه اي مشترك و چنين دراز مدت را با او در نشيب و فرازهاي اين دوران تاريخ ساز به ياد داشته باشم. اكنون اين مبارز كهنسال در محضر محاسبه ي الهي با پرونده اي مشحون از تلاش و فعاليت هاي گوناگون قرار دارد و اين سرنوشت همه ما مسئولان جمهوري اسلامي است.

غفران و رحمت و عفو الهي را براي وي از صميم قلب تمنا مي كنم و به همسر گرامي و فرزندان و برادران و ديگر بازماندگان ايشان تسليت عرض مي كنم.

غفرلله و لنا وله

سيد علي خامنه هاي

 

2565 بازدید آخرین بار تغییر یافته چهارشنبه, 14 تیر 1396 08:26

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید