امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47

دفن روزانه بیش از 78 تن پسماند توسط شهرداری بناب

سه شنبه, 27 مرداد 1394 02:54 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

علی رضا علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام این خبر افزود :در شهرستان بناب روزانه به طور متوسط حدود78 تن پسماند تولید می شود. هر یك از تولید كنندگان پسماند شهری اعم از خانگی یا غیر خانگی با توجه به میزان و نوع پسماند تولید شده سهمی از مدیریت پسماند را بر عهده دارند. میزان زباله بناب تقریبا همراه با روند افزایش جمعیت و توسعه شهری، هرساله رو به افزایش است.

جمع آوری پسماندهای شهری مناطق شهری بناب بیشترین فعالیت خدمات شهری را به خود اختصاص می دهد. این بخش از پسماندها كه عمدتا شبها جمع‌آوری می‌شوند شامل زباله، ضایعات و مواردی اینگونه می‌باشد كه توسط خدمات شهری به مركز دفع زباله حمل می‌شود. بخش دیگر كه معمولا روز جمع‌آوری شده و شامل مواردی همچون لجن، خاك ونخاله های ساختمانی می‌باشد و به صورت مستقیم به محل ودفن حمل می شود.

جمع‌آوری زباله از سطح شهرمعمولا توسط خودروهای متفاوتی صورت می‌پذیرد. شهرداری بناب از سال 90 اقدام به اجرا و توسعه عملیات مکانیزاسیون خدمات شهری در سطح شهرستان نمود. در این روش با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مكانیزه و پیشرفته که مجهز به سیستم فشرده سازی و پرس زباله هستند، پسماندهای نگهداری شده در مخازن مخصوص توسط خودروی مکانیزه تخلیه گردیده و پس از تکمیل ظرفیت مستقیما" به مركز دفن منتقل می گردد.

همچنین در شیوه مکانیزه کارگران خدمات شهری، مستقیم با زباله و ضایعات و آلودگی های شهری تماس ندارند بلکه تنها با مخازن در ارتباط هستند و تخلیه و حمل زباله توسط ماشین آلات مکانیزه انجام می پذیرد که علاوه بر جلوگیری از بیماری ها، سبب افزایش بهره وری کارگران و عوامل ذیربط در کار جمع آوری پسماندها و زباله ها می شود.

لازم به توضیح میباشد به منظور جلوگیری از تجمع حشرات وحیوانات موذی وهمچنین ازبین بردنبوی نامطبوع مخازن ،شستشوی مخازن پسماند با محلولهای

ضدعفونی کننده بصورت مداوم صورت می گیرد .

 

 

 

 

 

 

1152 بازدید آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 05 دی 1395 07:41

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید