امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 47

بی احتیاطی انسانها، 50% از علل حوادث وآتش سوزیها در بناب

پنج شنبه, 05 شهریور 1394 02:51 نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 رای)

بديهى است که براى پيشگيرى از حوادث، بدون سازماندهى و تشکيلات لازم اقدام چشم‌گير و اساسى صورت نمى‌پذيرد و هر سازماندهى صحيح نيز خود نيازمند بررسى و پژوهش به‌منظور برنامه‌ريزى مناسب مى‌باشد.بنابراين يکى از مهم‌ترين اقدامات در برنامه‌ريزى پيشگيرى از حوادث، انجام تحقيقات و پژوهش پيرامون سوانح و حوادث است.

تحقيقات و بررسى‌هاى مختلف در خصوص پيشگيرى از بروز حوادث و سوانح نشان مى‌دهد که بخشى از برنامه‌هاى آمادگى براى مقابله با سوانح و حوادث، برخوردارى از دانش و اطلاعات کافى درباره شرايط پيدايش بروز حوادث و راه‌هاى برخورد با آنها است.

آگاهى و عبرت از نتايج وقوع حوادث تلخ بايد منجر به عکس‌العمل مناسب در جهت حذف زمينه بروز آنها گردد. اگر نسبت به پيشگيرى از حوادث احتمالى آينده اقدامى صورت نگيرد، حوادثى که خسارت مادى و جسمانى ناچيز بر جاى گذاشته، بى‌اهميت تلقى شود، در هنگام بروز مجدد همان حادثه خسارت جسمى و مادى وسيع‌ترى به‌بار مى‌آيد، لذا بلافاصله حتى بعد از هر حادثه کوچک بايد پيرامون آن توجه و تعمق کافى نموده و در جهت ارائه راه‌حل و پيشگيرى از بروز حادثه تلاش لازم را مبذول داشت.

امیر پورعبدالکریم مسئول آتش نشانی بناب در مصاحبه با سایت شهرداری عامل 50% حوادث آتش سوزیهای که در مرداد ماه در بناب رخ داده را عامل انسانی اعلام نمودند که ناشی از بی احتیاطی همشهریان عزیز میباشد.

پورعبدالکریم در ادامه آمار و حوادث مرداد ماه سال جاری را نیز اینگونه بیان نمودند:

متأسفانه در مرداد ماه امسال 49 مورد عملیات امداد و نجات و اطفاء توسط واحد آتش نشانی صورت گرفته که شامل : 42 مورد اطفاء حریق - 7 مورد هم عملیات نجات می باشد که متأسفانه یک زخمی هم در پی داشت.

پور عبدالکریم در پایان ضمن تشکر وقدردانی از تلاشها وزحمات شبانه روزی پرسنل آتش نشانی ،آمادگی این واحدرادر جهت خدمت رسانی به همشهریان عزیز در تمام شبانه روز را اعلام نمود .

                                     تلفن 125 را به خاطر بسپارید

1083 بازدید آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 05 دی 1395 07:35

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

گزارشات پر بازدید